Communicatietraining Feedback

Voor een succesvolle samenwerking is het geven en ontvangen van feedback essentieel. Het gaat bij deze training meer dan het trainen van de bekende feedbackregels. Feedback geven op inhoud en procedure lukt vaak nog wel, maar feedback geven op hoe jijzelf de communicatie ervaart, wat het met je doet en wat het gevolg daarvan is, is vaak al een stuk lastiger. Bij feedback geven en ontvangen moeten we meer van onszelf laten zien. Daar is lef voor nodig!

Deze training is geschikt voor:

Iedereen die feedback effectief in wil zetten in zijn of haar communicatie. U gaat doelgericht werken aan uw communicatieve vaardigheden en aan de hand van praktische oefeningen aantoonbare resultaten boeken.

Wat levert deze training u op?

  • U heeft nieuwe inzichten en ideeën om uw flexibiliteit en leidinggevende capaciteiten te vergroten.
  • Uw effectiviteit in de directe aansturing zal merkbaar verbeteren.
  • U leert de meerwaarde van goede feedback ervaren
  • U heeft uw vaardigheden in het geven en ontvangen van feedback geoefend en versterkt
  • U bent in staat om uw boodschap duidelijk en respectvol te verwoorden, zodat de ander uw feedback kan accepteren
  • U leert complimenten geven, benoemen wat iemand goed doet en wat uje waardeert.
  • Door het geven van positieve feedback helpt u je de ander om zijn of haar sterke kanten te benutten.
  • Uw feedback is gericht op verandering, waarbij uje het beste met de ander voor hebt.

Inhoud Training

In deze feedback training leert u alles wat u moet weten om met behulp van feedback de groei van jouw organisatie en medewerkers te versnellen. De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • U leert assertiever te handelen, voor zichzelf op te komen en uw mening helder en met respect voor de ander te verwoorden.
  • U bent beter in staat kritiek te uiten, te vragen en te ontvangen en uw grenzen aan te geven.
  • U leert op verschillende niveaus te interveniëren: op inhoud, procedure en proces.

De kunst van effectieve communicatie is ook dat te horen en voelen wat er niet gezegd wordt en daar feedback op te geven. Tijdens de training leert u ook hoe u dit doet. Er komen diverse aspecten van communicatie aan bod. Wat drukt iemand eigenlijk uit in zijn/haar communicatie, maar zegt dat niet? Hoe kijkt iemand naar de onderlinge verhouding, maar benoemt dat niet en wat wil iemand van een ander, maar durft dat vaak niet rechtstreeks te vragen. Ook de verbale en non-verbale aspecten doen daar in mee.
Tijdens de training gaat u vooral 'leren door te doen': korte theoretische modellen worden afgewisseld met oefeningen en rollenspellen. Aan de hand van verschillende praktijkcases verzamelt u tips en gereedschappen die u helpen om feedback te geven en te ontvangen. Aan het eind van deze training maakt u een lijst van de persoonlijke actiepunten die u tijdens de training heeft ervaren en ontdekt.

Duur van de training

1 trainingsdag. Deze training kan op maat gemaakt worden en is momenteel alleen beschikbaar als in-companytraining.

Wilt u zich inschrijven of heeft u behoefte aan meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Terug